Hala Boter Tall

ধরন: উদ্যান
সহযোগিতায়: Nayeem
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

বিস্তারিত

“Hala Boter Tall” is one of the legend place of the district.  Almost a half-acre of land across a wide range of very ancient banyan tree near Kulaghat, Lalmonirhat.

People says that, banyan tree is at least 130 years of age. The field of Eidgah under that tree is older than it. In Pakistan period (1951-5 to khristabde) Fakir Pir was brought from jaunopur by the local khati fakir for certain. Pir Sahib was sitting in the trees below. A well was dag For the People coming to the field for oju. Being lack of water Due to the difficulties oju, Pir (saint) Sahib told to give a vessel of water to the well. The lack of water was then removed and never happened. It was also less than the time before the end of the distribution concerns khicuri Pir saheb give cover of the Pipkins. According to his instructions to remove the lid a little after the start of the khicuri distribution. At the end of the distribution of the khicuri few neighboring villages’ people who didn’t come to hear is also possible to send them. Pir Sahib was to go, but the place of speech was considered to be a holy place to people, people see with special respect towards the banyan tree too. After Bangladesh won its independence it spared. Every Friday still a lot of people from different places come here to be seen Manat.


কিভাবে যাবেন

From Lalmonirhat you can take rickshaw, Local bus and also use boat to visit this area.

কিভাবে পৌঁছাবেন: লালমনিরহাট জেলা

ঢাকা ও লালমনিরহাটের মধ্যে সড়কপথে যোগাযোগ ব্যবস্থা থাকায় বাসে করে লালমনিরহাট যেতে পারবেন। আপনার সুবিধার্থে ঢাকা ও লালমনিরহাটের মধ্যে চলাচলকারি কয়েকটি বাস সম্পর্কে নিম্নে তথ্য প্রদান করা হলোঃ
১। ডিআর এন্টারপ্রাইজ
প্রস্থানের সময়ঃ রাত ৮:৩০ মিনিট;
ভাড়াঃ প্রায় ৪৫০/-টাকা থেকে ৫০০/-টাকা;
২। এস আর ট্র্যাভেলস
গাবতলি, যোগাযোগঃ ০২-৮০১১২২৬;
কল্যাণপুর, যোগাযোগঃ ০২-৮০১৩৭৯৩, ০১৭১১-৩৯৪৮০১;
আবদুল্লাহপুর, যোগাযোগঃ ০১৭১৯৪৪০২৩
উত্তরা, যোগাযোগঃ ০১৫৫২৩১৫৩১৮
৩। কুড়িগ্রাম পরিবহন, যোগাযোগঃ ০১৯২৪-৪৬৯৪৩৭, ০১৯১৪-৮৫৬৮২৬;
৪। বাবলু এন্টারপ্রাইজ, শ্যামলী কাউণ্টার, যোগাযোগঃ ৮২০৬৫৩, ০১৭১৬৯৩২১২২;

ঢাকা ও লালমনিরহাটের মধ্যে রেলপথে যোগাযোগ ব্যবস্থা রয়েছে। ঢাকা ও লালমনিরহাটের মধ্যে একটি মাত্র আন্তঃনগর ট্রেন চলাচল করে।
ট্রেনের নামঃ লালমনি এক্সপ্রেস
শুক্রবার ব্যাতিত এই ট্রেনটি সপ্তাহের প্রতিদিন চলাচল করে।
প্রস্থানের সময়ঃ রাত ১০:১০ মিনিট;
পৌছানোর সময়ঃ সকাল ৮:২০ মিনিট;

কোথায় থাকবেন

লালমনিরহাটে রাত্রিযাপনের জন্য বেশকিছু স্থান রয়েছে। তবে, এসব স্থান খুব একটা মানসম্মত নয়। পর্যটকদের প্রত্যাশা পূরণের জন্য লালমনিরহাটে থাকার স্থানগুলোর মান উন্নয়ন করা জরুরি।
লালমনিরহাটে আরডিআরএস গেস্টহাউজে থাকতে পারেন। চমৎকার এই স্থানে আপনি ঘরোয়া পরিবেশ পেয়ে যাবেন। এখানে খাবার ও কোমল পানীয় পানের ব্যবস্থার পাশাপাশি রয়েছে কনফারেন্স, ওয়ার্কসপ ও সম্মেলন আয়োজনের চমৎকার ব্যবস্থা। এছাড়া এই গেস্টহাউজে রয়েছে শীতাতপ নিয়ন্ত্রিত এবং নন এসি কক্ষ।
যোগাযোগঃ ০১৭১৩-২০০১৮৫

কি করবেন

You can see very ancient banyan tree and take picture of the tree to share with all. There is a small market where you can find different types of items that are related with these places.

খাবার সুবিধা

You can get different types of food items there. It won’t be a great problem to find a suitable restaurant for you to eat. The foods are also very delicious. You can get foods also from the resident hotel where you are staying.

মানচিত্র

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

কথা বলুন

এই মুহূর্তে অনলাইনে না থাকায় আমরা দুঃখিত! কিন্তু আপনি আমাদের ই-মেইল পাঠাতে পারেন। আমরা ২৪ ঘন্টার মধ্যে আপনার প্রশ্নের উত্তর দেব।

আপনার প্রশ্ন বা সমস্যার সহযোগিতা করায় আমরা সর্বদা তৎপর!

ENTER ক্লিক করুন