Radha Gobindo Temple

ধরন: মন্দির
সহযোগিতায়:
Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

বিস্তারিত

Radha Gobindo temple (রাধা গোবিন্দ মন্দির) is one of the most ancient temples in Munshiganj. Local people are barely familiar with the name of this temple. Even the temple’s land owner doesn’t know the actual name of this temple. So, we had to make people understand the nature of this temple to find it out.

After finding the temple, we came to know that this temple is familiar with the name Binoy Shadhur Mandir (মন্দির) rather ‘Radha Gobindo’ temple.

It’s to be mentioned that Binoy Shadhu is taking care of this temple for long 80 years. He said, he was 120 years old. He along with his Shadhu named ‘Mongola Rani Das’ discovered this temple.

It was very hard to find out the real time period of this temple. Interviewing local people and Binoy shadhu, we could assume that it might be a thousand year old temple, which is very near to destruction. A big banyan tree has grown through the middle of this temple.

Every Bengali year, people arrange a fair in the month of Chaitro (চৈত্র). Basically, Chaitro Shonkrantir Mela (চৈত্র সংক্রান্তির মেলা) is a common festival in Bangladesh. In this event, Binoy Shadhu used to show some magic which has a long time Spiritual recognition to the normal people around there.


কিভাবে যাবেন

From Muktarpur Bus stop of Munshiganj Sadar, you can ride on a Bus moving towards Dighirpar bus satnd. This temple is just five minutes walking away from bus stop.

কিভাবে পৌঁছাবেন: মুন্সীগঞ্জ জেলা

ঢাকা থেকে মুন্সীগঞ্জে বেশকিছু বাস চলাচল করে। এসব বাসের মধ্যে সবচেয়ে ভালমানের হল ঢাকার গুলিস্তান থেকে ছেড়ে যাওয়া ‘নয়ন পরিবহন’ এবং ‘ঢাকা ট্রান্সপোর্ট’। ৩০/- টাকা থেকে ৪০/- টাকা ভাড়ায় দুই ঘণ্টার মধ্যে আপনি মুন্সীগঞ্জে পৌছাতে পারবেন। এছাড়া ঢাকার পোস্তগোলা থেকে ‘গাংচিল’ নামে একটি বাস মুন্সীগঞ্জের উদ্দেশ্যে ছেড়ে যায়।
এছাড়া পোস্তগোলা থেকে সিএনজি অটোরিকশায় ২৫০/- টাকা থেকে ৩৫০/- টাকা ভাড়ায় আপনি মুক্তারপুর সেতুতে পৌছাতে পারবেন। তবে, সিএনজি অটোরিকশা ভাড়া করলে সেতুর টোল ২০/- টাকা কে পরিশোধ করবে এই বিষয়ে নিশ্চিত হয়ে নিন।

কোথায় থাকবেন

ঢাকার পাশেই অবস্থিত হওয়ার পরও মুন্সীগঞ্জ জেলায় থাকার জন্য ভালমানের হোটেল খুঁজে পাওয়া কঠিন। ঢাকা থেকে এখানে এসে মানুষ ঐদিনই ফিরে যেতো। তবে মুন্সীগঞ্জ শহরে থাকতে হলে আপনি ‘হোটেল কমফোরটে উঠতে পারেন। এছাড়া হোটেল থ্রি স্টার ইন্টারন্যাশনালেও উঠতে পারেন তবে এই হোটেলের কক্ষের মান তেমন উন্নত নয়। উভয় হোটেলেই কক্ষের মানভেদে ভাড়া পরবে ১০০/- টাকা থেকে ৭০০/- টাকা। মুন্সীগঞ্জ ও এই জেলার আশেপাশে অবস্থিত কিছু হোটেল, গেস্ট হাউজ ও রিসোর্ট সম্পর্কে তথ্য নিম্নে প্রদান করা হলঃ
১। মাওয়া রিসোর্ট
যোগাযোগঃ মোঃ আলী
ফোনঃ ০১৭১১৬৭৬০৫৮

২। পদ্মা রিসোর্ট
যোগাযোগঃ মোঃ আলী
ফোনঃ ০১৭১৩০৩৩০৪৯

৩। পদ্মা রেস্ট হাউজ
যোগাযোগঃ নির্বাহী প্রকৌশলী
সেতু বিভাগ, সড়ক ও যোগাযোগ মন্ত্রনালয়
ফোনঃ ০১৭১৫৫৬১৯৩৩

কি করবেন

  • Observe the decaying process of this temple
  • Experience the life style and praying at temple by Hindu Religious people
  • Ask people about the local Bengali fair celebrated in Choitro month on every Bengali year.

খাবার সুবিধা

Referred where to eat at Munshiganj. Click here. You may also find a place to eat at Tongibari Upazila.

মানচিত্র

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

কথা বলুন

এই মুহূর্তে অনলাইনে না থাকায় আমরা দুঃখিত! কিন্তু আপনি আমাদের ই-মেইল পাঠাতে পারেন। আমরা ২৪ ঘন্টার মধ্যে আপনার প্রশ্নের উত্তর দেব।

আপনার প্রশ্ন বা সমস্যার সহযোগিতা করায় আমরা সর্বদা তৎপর!

ENTER ক্লিক করুন